Статии за пътна помощ

Всичко свързано с пътната помощ

Статии за пътна помощ

Мнениеот poisonsupa » Пон Ное 01, 2010 12:21 am

poisonsupa
 
Мнения: 25
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:26 pm

Re: Статии за пътна помощ

Мнениеот Gligan » Пон Ное 01, 2010 7:39 pm

Тъй като, за да прочетете статията трябва да сте регистрирани я копирам тук.


Лека и безаварийна

Ако не внимавате, викането на пътна помощ може да е скъпо удоволствие

Пътувате си през провинцията, около вас само слънце и спокойствие. Толкова ви е леко на душата, че чак започвате да си тананикате. Внезапно нещо в двигателя изпушва и колата "умира". Озовавате се сами и безпомощни на безлюден път. Не знаете на кого да се обадите, най-близкото село е на десетки километри и единственият ви изход е да чакате някой "добър самарянин" да мине и да ви спаси. Но не сте виждали друг автомобил от часове. Със здрачаването постепенно започва да ви обхваща паника.

Подобен сценарий е сред най-големите кошмари на шофьорите. За тяхно щастие той е малко вероятен, защото вариантите и предложенията на пазара за пътна помощ са все повече. Много малки и големи фирми предлагат тази услуга, но клиентите трябва да са изключително внимателни, защото рисковете в подобни случаи са големи, а винаги дебнат и "лешояди".

Съюзът на българските автомобилисти (СБА) е абсолютен лидер на пазара и разполага с 90 леки автомобила и 60 репатриращи коли, които покриват почти всички основни и второстепенни пътища в България. Всеки член на СБА получава преференциални условия в зависимост от вида карта, която си купи - платинена, златна или сребърна. Първата ще се предлага от 1 септември на цена от 250 лв. на година и предоставя най-голям сбор от услуги. С нея клиентът получава неограничена безплатна пътна помощ в България и транспорт до 200 евро в цяла Европа, както и редица отстъпки при авторемонти. Останалите две карти на СБА са златна и сребърна за съответно 100 и 35 лв. на година и също осигуряват безплатен транспорт в случай на авария, като при най-евтиния вариант той е до най-близкия град.

Ако не притежавате членска или абонаментна карта на СБА, услугите се заплащат по ценоразпис, като в големите градове цените са фиксирани. За София цената е 48 лв. за автомобили до 2.0 т и 78 лв. за автомобили от 2.0 до 3.5 т. Репатрирането в по-малките градове и извънградско се заплаща по цени на километър: цената за пристигането на автомобила за пътна помощ до мястото на аварията се таксува по 1.98 лв. на километър, а самото репатриране по 2.88 лв. на км. СБА работи и с много от големите застрахователи.

През последните години по-малки фирми също инвестираха пари в техника за пътна помощ, но от бранша предупреждават, че много от тях са в сивия сектор и рисковете за клиента са големи. Добре е в случай на авария да сте проучили какви са условията на съответната фирма, преди да извикате техен екип, защото много често има разминаване между обявените цени и тези "на място". Лицензът за дейност се предоставя от Агенция "Пътна инфраструктура", но много фирми продължават да работят и без такива разрешителни. "Огромен проблем е, че не сме регулирани добре. Купуваме скъпа техника, плащаме данъци и осигуровки, а 70-80% от фирмите в бранша са в сивия сектор", казва Радан Кънчев, управител на "Нирад" ООД.

Фирмата му предлага пакетна услуга от 40 лв. при авария за района на София, независимо от пробега в града, а цените за извънградски превоз са 0.80 лв. на км до мястото на аварията и 1 лв. на км за натоварен автомобил. Превозът се оскъпява при по-големите джипове и микробуси. Подобни са цените на повечето по-малки фирми. "В много случаи извънградските превози могат да бъдат на загуба при тези цени, но не можем да си позволим да загубим клиенти", споделя Кънчев. Фирмата му има партньори в големите градове и е регистрирала първия домейн на кирилица пътна помощ.бг.

Почти всяка застраховка "Автокаско" предлага и пътна помощ - безплатно или с намаление, но в повечето случаи е само за застрахователни събития, т.е. катастрофа или друго ПТП. Добре е да сте подготвени, че ако например сте спукали гума по средата на нищото и извикате пътна помощ чрез застрахователя си, може да се наложи заплатите всички разходи, тъй като подобни щети не се покриват от полицата. Някои застрахователи имат и свои екипи за пътна помощ и предоставят определен пробег в случай на авария - примерно 50 км, докато при други той е неограничен. Все повече компании предлагат и застраховка "Автоасистанс" в чужбина, т.е. пътна помощ чрез партньорите си в други държави.

автор: Константин Николов
в. Капитал 27 авг 2010 г.
Gligan
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:22 pm

Re: Статии за пътна помощ

Мнениеот Gligan » Сря Апр 27, 2011 8:53 pm

Поляци, чехи, германци и унгарци избягват да пътуват за Гърция през България

Закъсали шофьори дават луди пари на измамници

Мъжете по-често се обаждат на “Пътна помощ” от дамите

Иван Цолов 24.07.2006


Закъсали чуждестранни и наши шофьори дават луди пари на измамници с надпис "Пътна помощ", които да закарат повредените им автомобили до най-близкия сервиз.

Ментетата им съдират по две кожи, като им вземат такса по десет до петнадесет лева на километър. Тази сума поиска от репортер на "Монитор" шофьор на стара "Волга" с надпис "Пътна помощ", за да закара закъсал автомобил до посочен по избор сервиз, като, разбира се, той предложи и услугите на един намиращ се наблизо, според него, "много добър" сервиз. Събитието става на магистрала "Тракия" близо до разклона за Ихтиман.

"Аз съм тук пътна помощ на СБА, но нямам емблеми на колата, защото онзи ден сменях калниците и не съм сложил новите емблеми", излъга шофьорът в отговор на въпрос за кого работи.

"Нямаме в системата на Съюза на българските автомобилисти пътна помощ "Волга", "Жигули" и "Москвич". Нашите автомобили са нови и са "Мерцедес", "Авия ДУ", "Ивеко", имаме и 50 автомобила "Нива" с повишена проходимост, но много самозванци заблуждават хората и ползват нашата запазена марка, заяви пред "Монитор" шефът на "СБА-Пътна помощ" Пандо Пандов.
Gligan
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:22 pm

Re: Статии за пътна помощ

Мнениеот Gligan » Сря Апр 27, 2011 8:54 pm

Статия на BNews

Измамници предлагат пътна помощ из страната. Манипулаторите след това пращали закъсалите шофьори да си търсят фактурата за платената услуга в съюза на българските автомобилисти.Измамници предлагат пътна помощ из страната,

алармират от Съюза на българските автомобилисти. Екипи от ловки манипулатори предлагали пътна помощ на закъсали водачи срещу 2-3 лева за километър, след това пращали "своите жертви" в Съюза на българските автомобилисти да си искат фактури за платената вече услуга.


Това е една ниша, която очевидно е доходоносна, заявиха за BNews от Съюза на българските автомобилисти .
Съюзът вече е предал няколко случая на полицията за разследване.


Съюзът настоява за по-строги изисквания за регистрация на фирмите, които оказват пътна помощ.

В момента всеки може да се занимава с това, стига да се регистрира в пътната агенция, заявава главният секретар на съюза. Често автомобилите, които оказват пътна помощ, не са в добро състояние и не са преминали пътна помощ, твърдят още експерти.
Gligan
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:22 pm

Re: Статии за пътна помощ

Мнениеот Gligan » Вто Юни 14, 2011 11:55 am

Излъчен репортаж на 13.06.2011г. в предаването "тази сутрин" по БТВ

Нелегална "Пътна помощ" яде хляба на лицензираните фирми

Фирмите, работещи в сектор "Пътна помощ" са изправени пред фалит. Причината - хиляди нелегално преоборудвани камиончета обикалят по пътищата на страната и извършват дейността без да са законно регистрирани. За клиентите остава изненадата от цената и потрошените автомобили. До какви неприятности може да ни поднесе нелегалната “Пътна помощ” и защо лицензираните фирми се оттеглят от пазара, разказват Венелина Григорова и операторът Станислав Ангелов.

"Дойдоха с една кола и колесар. Изкараха някакви крикове и трупи. Качиха колата. По пътя имах чувството, че ще падне", спомня си Петър Тодоров.

"Дойдоха с камионче. Изкараха някакви самоделни релси. Тръгнаха да качват колата - започна да стърже. Питам какво става, а те казват "нищо, нищо", разказва Васил Михов.

Какво свързва тези две момчета, освен злощастието да попаднат на пътни помощи менте? И двамата са намерили телефоните на въпросните превозвачи от интернет, и двамата вече отказват да ползват услугите на "Пътна помощ".

Точно 265 на брой за цялата страна са регистрираните в Агенция пътна инфраструктура фирми

които имат право да извършват дейността. На практика това означава, че из България законно работят около 1 000 камиона. Само в София обаче камионите, които возят като "Пътна помощ" многократно надхвърлят тази цифра. По закон, в момента всеки може да се занимава с тази дейност, стига да се регистрира в Пътната агенция. Има случай, в които

автомобилите, които возят като "Пътна помощ", не са в добро техническо състояние

Това обаче крие рискове, както за сигурността на собствения ви автомобил, така и за сигурността на служителите, които работят с остарялата техника. В Интернет е пълно с обяви за услугата. Офертите са коя от коя по-привлекателни. Цените варират от 20 до 50 лева, за репатриране на автомобил в рамките на София. Оказва се обаче, че повечето обяви са от частни лица, които не са посочили фирмата. Оставен е само телефон за поръчка. Пропуснато е да се спомене, че през нощта цените са двойни, че фактура, най-вероятно, няма да ви бъде издадена, а ако все пак имате късмет, ще се наложи да си я платите допълнително. Освен това

има реална опасност "Пътна помощ" да дотроши и без това повредения ви автомобил

Повечето фирми ще ви откажат обслужване през нощта. Ако все пак някой се съгласи, фактура едва ли ще ви бъде дадена. Екипът на bTV реши да направи експеримент. Повикана бе "Пътна помощ" за, уж развален автомобил. Телефонът на фирмата бе намерен в интернет.

Млад мъж се отзова на повикването след 30 минути. Още при първоначалния разговор, заяви, че цената е 60 лева. За няколко минути той качи колата на камиона и се тръгна към крайната цел. Уж счупената кола беше завързана с един колан, нищо, че според изискванията за безопасност на движението товарът трябва да е обезопасен с четири колана на колелата на автомобила.

Въпреки заобикалянето на някои изисквания, екипът ни стигна безпрепятствено до крайната цел

Когато идва време за плащане младежът поисква 60 лева за услугата. На въпрос може ли да даде фактура или касова бележка, за да бъдат отчетени парите, той обяснява, че за фактурата трябва ДДС и цената става 72 лева.

Два дни по-късно екипът ни получи и фактура с уговорката ако има проблем, отново да се обадят на момчето. Фирмата, която беше повикана е абсолютно произволно избрана, затова и не споменаваме името й. Документът, който беше получен е издаден два дни, след извършването на услугата.

Фирмата пък изобщо не фигурира в списъка с регистрираните в Агенция пътна инфраструктура

дружества, които имат право да извършват услугата "Пътна помощ". Според превозвачи от бранша, проблемът с пътните помощи, които работят без регистрация не е само в София. Десетки собственици на такива компании се свързаха с екипа ни. Представителите от София, Варна, Пазарджик, Сливен, Пловдив, Стара Загора, Велико Търново, Плевен и Русе настояват за строг контрол на фирмите в сектора и наказания за тези, които работят без лиценз.

В момента "Пътна помощ" у нас, която работи с легални документи няма никакви отличителни белези. Браншът очаква реакция от държавните институции.

Оригиналния материал и видеото можете да видите тук
Gligan
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:22 pm

Re: Статии за пътна помощ

Мнениеот Gligan » Нед Юли 10, 2011 11:08 am

Нелегална "Пътна помощ" лъже закъсали шофьори

От Съюза на българските автомобилисти обясниха, че често репатриращите автомобили не са минали технически преглед

Мошеници с нелегална „Пътна помощ" лъжат закъсали шофьори с двойни цени, пукат нарочно гумите, а после обират ценни неща от повредените коли. Това са само малка част от установените измами по пътищата на страната. Само за няколко часа на околовръстния път при моста между булевардите "Сливница" и „Ломско шосе" 9 автомобила с чужда регистрация са спукали гума. При проверка се установило, че на мястото има забит метален шип, който дори униформените не успели да извадят, а само да изкривят. Полицаите предполагат, че най-вероятно някоя нелегална „Пътна помощ" е забила шиша, за да може после да извозва колите на пострадалите и да им прибира парите. След този случай ченгетата провериха 135 репатриращи автомобила и съставиха два акта за техническа неизправност, седем за нередовни документи и три фиша за неизползване на обезопасителни колани. До изпълнителния директор на ИА „Автомобилна администрация" - София, са изготвени 11 докладни записки.

Проблемът с нелегалната „Пътна помощ" стои отдавна, но става изключително актуален през летните месеци когато трафикът е увеличен и броят на чуждите автомобили е доста по-голям от обикновено, обясниха пред в. "Монитор" от КАТ. Измамите и нелоялното обслужване стават почти ежедневие.

„Тези хора не се спират пред нищо, слагат камъни и други остри предмети по асфалта и с риск някой да пострада при катастрофа жилят с двойни надници закъсалите шофьори", обясниха от полицията. Има и непотвърдена засега информация, че някои катаджии работят на процент към нелегална „Пътна помощ" и вземат по 10-15 лева на всеки осигурен клиент."

Главният секретар на Съюза на българските автомобилисти Емил Панчев обясни, че често репатриращите автомобили не са минали технически прегледи, закрепващите механизми са неизправни и съществува голяма опасност да предизвикат катастрофа.

„Имаше дори случай на водач, чиято кола леко загряла на пътя. Подобна нелегална „Пътна помощ" спряла уж да му помогне, но вместо това изскубали всички кабели и автомобилът нямал никакъв шанс да запали", разказа още Емил Панчев. Той допълни, че често такива нелицензирани репатриращи автомобили се карат от неквалифицирани хора, нямат касов апарат и не издават фактури. Това по-късно създава проблем, защото застрахователят отказва да поеме разноските по репатрирането. На всичкото отгоре тази некачествена услуга излиза двойно на закъсалия шофьор.

„Спират на пътя и казват - ние ще ти вземем 2 лв. на километър или даже 1,50, а СБА ще ти искат 2,50, давай да качваме колата. После се оказва, че те вземат наистина по 2 лева, но само в едната посока, и настояват обратният път на подемната машина да бъде платен на същата тарифа. Така, всъщност се оказва, че човекът плаща двойна такса, но вече е поставен пред свършен факт", обясни още Емил Панчев.

Оригиналната статия можете да видите тук
Gligan
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:22 pm


Назад към Пътна помощ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron